Robert van de Wolk

Robert van de Wolk

Gebiedsopzichter Robert van de Wolk over zijn 'buitenwerk', het beheer van de kwaliteit van de openbare ruimte.

Marie-Louise van Schaijk

Marie-Louise van Schaijk

Marie-Louise van Schaijk, gemeentesecretaris, over werken bij de gemeente Oss.

Martin Hagreis

Martin Hagreis

Verantwoordelijk voor grote ruimtelijke projecten in Oss is stadsontwerper Martin Hagreis. Maak kennis met hem.

Nadine Huntink

Nadine Huntink

Van secretarieel medewerker tot projectleider. Nadine Huntink over kansen en over afstemmen van vraag en aanbod.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie van Oss kent drie diensten: Publiekszaken, Stadsbeleid en Gemeentebedrijven.
Lees meer...

Over Oss

Oss heeft de voordelen van een stad én de voordelen van een dorp.
Lees meer...

Vragen?

Mis je nog informatie? Heb je nog een vraag? Mogelijk vind je het antwoord hier.
Lees meer...

Jouw werkplek

Jouw werkplek

Nieuwsgierig waar je als medewerker van de gemeente Oss terecht kunt komen?
Lees meer...

Dat is Oss


brabant toekomst banner

De week van

Angelie van Bergen

Angelie van Bergen, managementassistente bij het secretariaat Publiekszaken

Angelie

Maandag

Ik begin mijn dag met het checken van de agenda van mijzelf en die van de directeur. Wat staat er vandaag allemaal op de rol? Een interview door Annemarie de Martines. Ze gaat een boek schrijven over het secretaressevak. Hartstikke leuk om te horen dat ze dit initiatief neemt. Ze interviewt mij en een aantal collega's over flexwerken en wat hierin voor ons is veranderd. Ik denk dat het kernwoord communicatie hierin het belangrijkste onderwerp is. Rond 13:00 uur twee keer TPA-training (telefonie) geven. Tijdens de trainingen hilariteit over de chat-mogelijkheid in TPA maar ook opmerkingen als "he dat is handig" en "o ja, natuurlijk". Hopelijk is de missie weer geslaagd.

Dinsdag

De agenda geeft aan dat het een rustige dag zou moeten worden. Heerlijk, kan ik mooi alles wegwerken. Timetell werkroosters invoeren en nog wat verdere uitleg over Timetell (urenregistratiesysteem). En verder loopt de hele dag qua rust helemaal anders. Even de DMT stukken verzenden, veel telefoon, nog even wat in- en externe afspraken inplannen, kopieerwerk wegwerken, vergaderzalen boeken, nieuwe medewerker aanmelden bij de helpdesk, wat Word en Excel vraagjes oplossen en "ehh Angelie, hoe moet ik ook alweer dubbelzijdig scannen?"Gelukkig, toch weer een dag zoals gewend in plaats van een rustige dag.

Woensdag

Vandaag drie overleggen. Ik start met een overleg met mijn leidinggevenden. We spreken een aantal afspraken door en hebben even kort overleg over ons secretariaat. Tegen de middag een gesprek met een van de medewerkers die ik coach op de werkvloer. Daarin staan we altijd even stil bij hoe het gaat en wat we de komende tijd gaan doen. Laat in de middag een Onderdeel Commissieoverleg. We hebben een korte agenda en dat is wel eens fijn. Kan ik het in ieder geval snel uitwerken.

Donderdag

Na het notuleren van de het Dienst Management Team een keer rustig lunchen. Op de middag een Training TPA geven en tussen door telefoon, vragen over timetell, afspraken plannen, agenda wijzigingen doorvoeren, etc.

Vrijdag

Een intensieve cursus werkbegeleiding in Utrecht. Ik ben gestart met deze opleiding omdat ik vaak collega’s coach. Ik miste in mijn achtergrond handvatten om mezelf te kunnen reflecteren. De vragen ‘doe ik dit nu wel goed, hoe zou ik het anders kunnen doen, hoe kijken anderen tegen coachen aan’ etc. komen aanbod in deze cursus. Zeer leerzaam.